انویدیا RTX 3080 در تست جدید (3D مارک) AMD’s RX 6800 XT را ترکوند

انویدیا RTX 3080 در تست جدید (3D مارک) AMD’s RX 6800 XT را ترکوند

 

RTX 3080 انویدیا به راحتی Radeon RX 6800 XT AMD را در یک آزمایش جدید سایه زن مش که به تازگی به مجموعه معیارهای 3DMark معرفی شده، پشت سر می گذارد – اگرچه نتایج برای هر دو پردازنده گرافیکی به طور جدی چشمگیر است،

به عبارت ساده تر، سایه پرده مش (که در DirectX 12 Ultimate است) ویژگی است که اجازه می دهد چند ضلعی هایی که دیده نمی شوند رندر نشود – همانطور که انویدیا هنگام توضیح این روش، روش جدیدی برای “خنک کردن” است تکنیکی که در اواخر سال 2018 از پردازنده های گرافیکی Turing پشتیبانی می کند. نتیجه بسیار کمتری است، بدون اینکه به کیفیت بصری آسیب برساند (زیرا چند ضلعی های جمع شده به هر حال قابل مشاهده نیستند) – بنابراین عملکرد افزایش می یابد.

 

با توجه به نتایج آزمون 3DMark، یک پیشرفت بزرگ صورت می گیرد. آزمون بنچمارک قبل از هر چیز یک صحنه ساده (اتاقی با ستون در آن) را با استفاده از کشش سنتی و سپس سایه های مش جدید ارائه می دهد.

Nvidia RTX 3080 67  (فریم در ثانیه) را بدون سایه بان مش، و 584 فریم در ثانیه با سایه بان مش روشن مدیریت می کند. RX 6800 XT AMD فقط 28 فریم در ثانیه از قبل تحویل داده و 468 فریم در ثانیه با سایه بان مش (این از جدیدترین درایور گرافیک AMD استفاده می کند – نتایج برای 6800 XT قبل از آن بسیار ضعیف تر بود ؛ در واقع، نیمی از شکل بالا) .

بنابراین، پردازنده گرافیکی Nvidia موفق به افزایش 25 درصدی عملکرد بیش از کارت AMD در استفاده از سایه بان مش در این سناریو خاص شد، که به نظر می رسد یک پیروزی بزرگ برای تیم سبز است. حتی در این صورت، نتیجه AMD هنوز یک جهش عملکرد باورنکردنی بود، و در واقع در مقایسه با نرخ فریم پیش فرض بدون سایه زن مش، کارت Radeon در واقع اوضاع را بسیار بیشتر کرد.